<strong>EN VANLIG DAG PÅ JOBBEN:</strong> Eiendomsmegleren Christine Quinn har nå over en million følgere på Instagram. Fansen hyller henne for antrekk som nærmest er som kostymer å regne. Her avbildet på et "etter jobb"-arrangement. Foto: NTB
EN VANLIG DAG PÅ JOBBEN: Eiendomsmegleren Christine Quinn har nå over en million følgere på Instagram. Fansen hyller henne for antrekk som nærmest er som kostymer å regne. Her avbildet på et "etter jobb"-arrangement. Foto: NTB Vis mer

Selling Sunset

- Jeg elsker å bli kalt en bitch

Hun er eiendomsmegleren som tar jobbantrekk til et nytt nivå. Christine Quinn fra realityserien Selling Sunset er ikke redd for å kle seg for sexy, drøyt eller dyrt.

Publisert
Sist oppdatert

Om du ikke har fått med deg serie-snakkisen Selling Sunset, har du noe å glede deg til. I hvert fall hvis du liker å drømme deg bort i det som kalles "real estate porn" på fagspråket, kombinert med usannsynlig vakre og delvis fjollete, kvinnelige eiendomsmeglere som bruker MYE tid på skravling, baksnakking og dating, i selve kontortiden vel og merke. Tre sesonger kan du kose deg med foreløpig. Og muligens kommer det mer.

Realityserien på Netflix (joda, det kalles fortsatt det selv om situasjonene som oppstår framstår som tidvis svært velregisserte) utspiller seg nemlig på eiendomsmeglerkontoret til The Oppenheim Group i LA, et reelt eiendomsmeglerselskap som selger hus i fantasillion-klassen, eid at to tvillingbrødre med firskårne fjes og lav fettprosent, som utelukkende har ansatt kvinnelige eiendomsmeglere som ser ut som supermodeller OG håver inn cash for hvert salg de gjør.

<strong>EN VANLIG DAG PÅ KONTORET:</strong> Christine ytterst til venstre, prøver å ikke gjøre så mye ut av seg ... Foto: Netflix
EN VANLIG DAG PÅ KONTORET: Christine ytterst til venstre, prøver å ikke gjøre så mye ut av seg ... Foto: Netflix Vis mer

Den høye inntekten gjør at de alle sammen anser de seg som "strong women" og utfordrer selvsagt oss skandinaviske kvinner med sine tolkninger av hva det vil si å være en feminist for eksempel. Å gifte seg med en rik mann er et uttalt mål. Men selvsagt skal du være rik selv, før du teamer opp med en som helst er enda rikere. Botox og silikon anses som det samme som å pusse opp hjemme, utgiftene til nødvendig vedlikehold av fasaden må påregnes i Hollywood.

Elsker oppmerksomhet

I bresjen for disse turbokapitalistiske amazonene står blondinen Christine Quinn (31). Med spydige replikker, en god porsjon humor og en garderobe som får selv en blasert moteslave til å måpe. For dette er et nytt nivå! Selv Vogue rydder plass til en nykommer som i grunn bryter med alt vi forbinder med god smak og finesse. Her er logoer, dype utringninger, sterke farger, og skyhøye hæler høylytt til stede, gjerne kombinert med pels, lenker og annet bling. På en gang.

Likevel er det noe befriende i måten Christine kler seg på, ja faktisk på en måte som gjør at også vi synes det virker som en god idé å ankomme kontoret i noe som i grunn minner mer om kostyme til en hore og hallik-fest (hvis det fortsatt eksisterer som konsept) enn et jobbantrekk.

<strong>WORK, WORK, WORK:</strong> Christine understreker at hun alltid har jobbet hardt for egne penger. Foto: Netflix
WORK, WORK, WORK: Christine understreker at hun alltid har jobbet hardt for egne penger. Foto: Netflix Vis mer

Og hvis du tror det er ment som en nedsettende kommentar? Vel det er det ikke.

Christine selv er stolt bærer av det hun beskriver selv som en «Dominatrix-Barbie»-inspirert stil, og har uttalt at hun elsker å sjokkere, provosere og ikke minst leke seg med antrekkene hun bærer i serien. Og det funker! Antrekkene til Christine er så over the top at de anses som en viktig grunn til at serien har blitt så populær.

<strong>PÅ VEI TIL VISNING:</strong> Skinnjakke fra Balmain. Hæler fra Balenciaga. Og så klart gul luksusbil! Foto: Skjermdump Netflix
PÅ VEI TIL VISNING: Skinnjakke fra Balmain. Hæler fra Balenciaga. Og så klart gul luksusbil! Foto: Skjermdump Netflix Vis mer

- Når det gjelder tv-serien får jeg hjelp til å style håret. Men jeg er min egen stylist, sier Christine til Vogue, og innrømmer at det tar tid å ankomme kontor, restaurant eller venninnekveld - slik scenene veksler mellom i serien, i sine spektakulære antrekk.

- Å se ut slik som jeg gjør i serien tar fra rundt to og en halv, til tre timer, sier Christine.

- Ikke er denne glamoren billig heller. Den koster rundt 1000 dollar om dagen, hvis vi tar den helt ut. Det er dyrt å se så billig ut, spøker Christine og parafraserer Dolly Parton.

At hun bruker botox er hun helt åpen på. Hun arrangerer tross alt åpne visninger med temaet "Botox og burgere" for å tiltrekke potensielle kjøpere til hus hun har til salgs.

<strong>IKKE AKKURAT RUTEFLY:</strong> "Travel light" er det noe som heter. Her ankommer Christine fra ferie, og skal direkte på jobb. Foto: Netflix
IKKE AKKURAT RUTEFLY: "Travel light" er det noe som heter. Her ankommer Christine fra ferie, og skal direkte på jobb. Foto: Netflix Vis mer

Moteinteressen og gleder over å nærmest kle seg ut er ifølge Christine noe hun alltid har hatt. Oppvokst i Texas, med en mor som var kreftsyk, gjorde at Christine hverken hadde mye penger, eller fikk fullført skolegang, noe hun tidvis har slitt med komplekser over. At hun nå har økonomi til en garderobe i øverste luksusdvisjon, gleder hun seg over.

- Jeg har alltid hatt en stil som vekker oppsikt, men jeg har bedre råd nå enn tidligere, sier hun til Vogue. Glemte vi å nevne at hun sto sort brud? (Eller at hun hadde beitende sebraer og innleide Cirque du Soleil-artister på forlovelsesfesten, for litt sånn "Moulin Rouge"-vibe? Det gjelder å komme på festene til Christine. De er like gjennomtenkte og arrangerte som antrekkene hennes).

Se dette innlegget på Instagram

Haters will say it’s photoshopped. ❄️

Et innlegg delt av ChristineQuinn (@thechristinequinn)

Mange av antrekkene som hun i den første sesongen kjøpte for egne penger eller lånte, får hun nå tilsendt for eksponeringen det gir merkevarene. I tillegg kjøper hun det hun har lyst på og er spesielt glad i merker som Louis Vuitton, Gucci og Balenciaga, der førstnevnte er yndlingsmerket over alle.

- Det er et ikonisk merke, som aldri går av moten. Jeg tror jeg har alt fra de siste års kolleksjoner, har Christine uttalt til Elle.

Når det gjelder eget shoppingbudsjett sier hun følgende:

- Jeg samler på spesielle skatter til niesen min og til min kommende datter. Budsjettet mitt var en gang minstelønn. Nå er budsjettet kjærlighet.

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer