Drømmer du om å kjøre motorsykkel med Brad Pitt inn i solnedgangen langs Highway 1 i California? Vel, da har du noe å glede deg til.
Vi kan ikke love deg at du får sitte på, men snart er Brad uansett å se på nettopp motorsykkel i solnedgangen. Anledningen er at Brad er den nye ansiktet utad for det italienske kaffemaskinmerket DeLonghi, og i den forbindelse har han spilt inn en reklamesnutt der han legger ut på en heller pittoresk kjøretur for å kjøpe de perfekte kaffebønnene.
What is – what else
Vi har tidligere sett George Clooney fronte Nespresso, i solen han også, og nå er altså Brad nestemann ut. Hvorfor han har valgt seg nettopp det italienske merket, og kjøre ut i solen med gullhjelm med luksuriøse detaljer, har en helt spesiell årsak.
I et intervju med magasinet Esquire røper Pitt at han alltid har vært opptatt av kvalitet, ut fra et velvære-perspektiv.
– Jeg liker følelsen av et Lecia-kamera eller måten en klokke føles. Jeg vil ikke se prangende ut, men hvis du kommer nær, merker du det. Jeg liker hvordan fôret føles. Det er disse detaljene som er viktige for meg. Det er for utmattende å følge trender. Og jeg forakter reklametavler. Jeg vil ikke være en plakat.

– Jeg liker ikke å være berømt
I stormen
Det har stormet rundt Brad Pitt de siste årene, etter at han og Angelina Jolie skilte lag. Fortsatt foregår det rettslige prosesser om hvem som skal ha de seks barna, som i dag bor hos moren, og noen snarlig løsning synes ikke å være i sikte.

Jolie har blant annet hevdet at Pitt var full og høylytt foran barna i forbindelse med en flytur.

Seriøs drikker
I den nye reklamesnutten er det imidlertid kun kaffe han tyr til, og Brad beskriver seg i intervjuet med Esquire som en «seriøs, profesjonell, engasjert kaffedrikker».
Pitt, som vant Oscar for beste mannlige birolle i «Once upon a time in Hollywood» i 2019, forteller videre at han prøver å gjøre minst mulig av slike reklameoppdrag, men at han bestemte seg for å legge ut på tur med nettopp det italienske kaffemerket:
– Når du har tillit til produktet, trenger du ikke å presse det ned i halsen på folk. Du kan gjøre det pent.

Endelig kom bildene fansen har ventet på
Mangler stil
Når journalisten i The Esquire spør Brad om hvordan han vil beskrive stilen sin, svarer han:
– Om jeg har noen stil, så er det at jeg har ingen stil.
Journalisten bemerker at jakken han bruker i reklamesnutten virker kjent, og Brad bekrefter at det er hans private, av merket Loro Piana, i kasjmirull.
– Den er dyr, men hvis jeg kan bruke den i 30 år, så er den ikke dyr i lengden. Den er enkel og elegant. For meg er den perfekt.
Pitt, som i 2021 er 57 år, sier videre at han liker at jakken er så behagelig:
– Du blir eldre, du blir mer gretten, og komfort blir viktigere.
Da skulle det bare gjenstå å ønske Brad god tur. Eller å hive seg bakpå: