KK.no med rakettvekst

Øker med nesten 20 prosent på siste måling.

KK.no øker med nesten 20 prosent. Foto: Caroline Roka
KK.no øker med nesten 20 prosent. Foto: Caroline Roka Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

I dag slapp Mediebedriftenes Landsforening (MBL) sine kvartalstall, som er en oversikt over norske mediers offisielle dekningstall, ukentlige trafikkmålinger og annen offentlig tilgjengelig statistikk.

KK.no gjør en strålende måling og er sammen med blant annet Se og Hør de som øker mest blant de store merkevarene. Fra 4 kvartal i 2021 til kvartal 1 i 2022 har KK.no en vekst på 18,3 prosent, mens fra kvartal 1 til kvartal 1 vokser nettsiden med hele 26 prosent.

- Dette føyer seg inn i rekken av mange gledelige nyheter for KK! For snaut to uker siden ble vi kåret til «Årets Magasin», og å få krydre det med en helt fantastisk digital vekst er utrolig motiverende for oss, sier Ingeborg Heldal, ansvarlig redaktør i KK.

- At flere og flere oppsøker KK.no gjør at vi nå virkelig befester posisjonen vår som det største og viktigste kvinnemagasinet i Norge.

KK Redaksjonen under Medieprisene i Bergen. Foto: Caroline Roka
KK Redaksjonen under Medieprisene i Bergen. Foto: Caroline Roka Vis mer

- KK er det mest komplette kvinnemagasinet

Da norges gjeveste mediepriser ble delt ut under Mediebedriftenes Landsforenings tidligere i mai, stakk KK av med prisen for «Årets Magasin».

- Det er en fantastisk anerkjennelse for KK og oss som jobber med produktet hver eneste dag. Jeg er utrolig stolt over at juryen vektlegger vårt arbeid med mangfold – og det at vi har videreutviklet og digitalisert merkevaren, på en måte ingen andre av våre konkurrenter kan vise til, sier Ingeborg Heldal, ansvarlig redaktør i KK.

I juryens begrunnelse står det blant annet at:

«Årets magasin har gjort en tydelig profilendring de siste årene, og valgt å være et magasin som tar standpunkt og viser samfunnsansvar. Mangfold og bærekraft er viktige pilarer magasinet bygger alle redaksjonelle valg på. Forsiden brukes bevisst til å ta standpunkt og vise vei, og historiefortellingen er solid. Magasinet er tro til kjernen i virksomheten - de gode historiene og inspirasjonen, alt formidlet med både estetisk og språklig høy kvalitet – enten det er på papir eller digitalt. Magasinet går i front med digital brukerbetaling på magasinjournalistikk, og viser at det er mulig å flytte magasinlesere over til digitale flater. Årets magasin er en mester i å dyrke verdien av merkevaren, og fortsetter å utvikle sitt 148 år gamle kvinneunivers i stadig nye retninger og på nye plattformer.»

- Det er jo til å få gåsehud av! Jeg blir så stolt at jeg nesten sprekker, sier Heldal.

Universet har blitt Norges største samlingsstedet for kvinner. De leverer både digitalt og på print, og skapt et bredt kvinneunivers med en trofast leserskare. De har klart å balansere lesertallene på papirmagasinet ved å holde seg tro mot leserne sine og til hva som er «KK».

- KK er det mest komplette kvinnemagasinet og EIER kvinnemålgruppen, sier Heldal.

- Vi skal fortsette den digitale veksten vår og møte brukerne våre på de plattformene de er på. Bærekraft og mangfold skal fortsette å være grunnpilarene våre, sammen med den gode følelsen av inspirasjon, underholdning og kos, som alltid har vært viktig for KK. Vi bobler over av ideer!

Oppdag mer mote, livsstil og historier fra virkeligheten på KK.no

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer